Український бізнес, не дочекавшись необхідних фахівців від державної системи освіти, вже має сили задовольняти всі потреби ринку самостійно. Тренінг-центр кузовного ремонту, побудований компанією «Колор Систем» - це унікальний для України комплекс. У преміум-класі він - перший в Україні. Від нього розповідає нам власник компанії В'ячеслав Комаров. 

Історично так склалося, що в Україні професія автомобільного маляра існує, але отримати її в професійному технічному училищі неможливо. Наприклад, в Німеччині людини не допустять до фарбування автомобіля без диплома про отримання професії, а це - 3 роки навчання. Величезна кількість малярів в Україні - люди, які отримали цю професію на особистому досвіді.

До теперішнього часу рівень цієї професії у нас підтримується виключно за рахунок компаній-імпортерів лакофарбових матеріалів преміального сегмента, які мають штат технічних фахівців. У 99% випадків навчання проводять в їх рідному кузовному цеху, де вони і працюють. Але така техпідтримка далеко не завжди гарантує засвоєння малярами необхідної інформації - вони часто просто не можуть відключитися від думок про заробляння грошей, перебуваючи у себе на території. У такій обстановці важко вникати в теорію і в опис хімічних процесів.

В результаті знання не засвоюються, робота технологів не приносить бажаного результату, малярі продовжують працювати за своїми розробленими роками «технологіям», а клієнти продовжують отримувати автомобілі, гарантію на які не дасть жоден виробник лакофарбових матеріалів.

Як вихід з подібних ситуацій, компанія «Колор Систем» свого часу орендувала частину площ кузовного сервісу. Але досвід показав, що це тільки несерйозно. Для досягнення найкращих результатів необхідний повноцінний тренінг-центр.

В кінці 2016 рішення було прийнято, і 9 місяців по тому ми готові презентувати своїм існуючим і майбутнім партнерам перший в Україні навчальний центр преміум-класу, оснащений новітнім європейським інструментом і обладнанням, що відповідає останнім вимогам автовиробників.

Добре навчений персонал - це запорука якісної роботи, прогнозованого прибутку підприємства та задоволеності клієнтів.

Ми подбали, щоб навчання проходило в максимально комфортних умовах: просторі зони підготовки і окрасочная камера, добре вентильовані і кондиціоновані приміщення. Окремо потрібно згадати про звукоізоляцію, адже ні для кого не секрет, що робота термо-вентиляційної групи - камери, компресора і пилососів створює шум, при якому спілкування неможливо. Тому все звукогенерірующее обладнання було ізольовано в окреме приміщення.

Малярів тут також будуть навчати колористиці (підбору кольору) за європейською практикою. Для цього передбачена окрема аудиторія, обладнана на 6 робочих місць, плюс робоче місце тренера. Навчання буде проводитися для 4-х змішувальних систем:

  • Standox Basecoat - система на розчинниках;
  • Standohyd - фарби на водній основі;
  • Challenger - економ-підбір для автомобілів старше 7 років;
  • Standofleet (Standoflee Industry) - система для комерційного транспорту і промисловості.

І, звичайно ж, сучасна система підбору кольору неможлива без спектрофотометра. Для цього підготовлена спеціальна навчальна програма по роботі з унікальним приладом Genius IQ.

Крім цього підготовлені тренінги з управління кузовним цехом для керівного складу

Наша компанія вже впродовж багатьох років є сервіс-провайдером з кузовного ремонту лідерів автомобільного ринку України - «Тойота-Україна» (Toyota, Lexus), «Порше Україна» (Audi, Volkswagen, Seat), «Єврокар» (Skoda). Для цих імпортерів розроблені спеціальні тренінги, які враховують всі вимоги автовиробників.

 

«Технології фарбування автомобілів щорічно удосконалюються. Standox, як один з лідерів ринку, щорічно презентує до десятка інноваційних продуктів для кузовного ремонту.

Для оволодіння цими новітніми технологіями наші фахівці відвідують 2 рази в рік тренінги в інформаційному центрі Standox в Вупперталі, Німеччина. Під час практичних тренінгів особлива увага приділяється специфіці кожного регіону з урахуванням кліматичних умов: температурні режими, вологість і т.д.

Враховуючи всі ці фактори і підібравши відповідні матеріали, маляр гарантовано отримає очікуваний результат. Надалі технологи «Колор Систем» передають свій досвід фахівцям кузовних цехів підприємств, з якими ми співпрацюємо. Вінцем творіння всього нашого досвіду в цій складній справі став цей навчальний центр, який створений за найпередовішими канонам нашого партнера, компанії Standox, і оснащений найсучаснішим європейським обладнанням.»

В'ячеслав Комаров, власник компанії «Колор Систем»

«Проблема професійного навчання в Україні Полягає у повній відсутності системи викладання та контролю знань. У школі, в університеті всі розуміють, что без базових знань нельзя переходіті до більш складних речей. А в кузовному ремонті все зводу до демонстрацій Певного продукту, в кращих випадки - до тематичних семінарів. В результате даже «найдосвідченіші» спеціалісти пріпускаються елементарних помилок, и у випадка поганого кінцевого результату скаржаться на якість лакофарбова матеріалів. А керівник, что НЕ володіє даже теоретичного знання, що не має жодної возможности сделать Правильний аналіз проблеми.

Створена нашою компанією програма поможет сістематізуваті навчання. Залучення до тренінгів керівного складу СТО гарантовано Покращена контроль за процесом Виконання робіт, что в свою черга позитивно відіб'ється на якості кінцевого результату. До недавнього часу Практичні заняття з директорами та керівнікамі сервісів ми проводили только в Німеччині. Повірте, что більшість керівніків без жодних досвіду Досить непогано завдаючи трьохшарові перламутру, Звичайно, после інструктажу та під контролем технологів. После ціх зайняти смороду стають набагато впевненіші в контролі малярних робіт.

Для керівніків такоже розроблено окрема програма по управлінню процесами. Вона розрахована в Першу Черга на майстрів кузовного цеху, майстрів-пріймальніків та керівніків кузовних цехів. Програма по управлінню Перш за все допомагає оптимізувати всі витрати часу, матеріалів, енергоносіїв та Кількість персоналу, такоже правильно сделать чи реконструюваті планування цеху. До речі, для наших партнерів послуги з планування ми Надаємо безкоштовно».

Тарас Волошин, комерційний директор компанії «Колор Систем»
 

Для керівників, які будуть відправляти свій персонал на навчання, ми передбачили опцію дистанційного контролю через камери відеоспостереження, які встановлені на всіх ділянках центру.

Навчальний центр також буде виконувати функцію шоу-руму сучасного обладнання для кузовного цеху. На сьогоднішній день тут представлені провідні світові виробники:

  • Spanesi (Италия) - фарбувальні камери, зони підготовки, рихтувальні стапелі, підйомники тощо;
  • SATA (Германия) - фарбувальні пістолети і аксесуари;
  • 3M (США) - витратні матеріали та інструмент для кузовного ремонтуа;
  • Standox (Германия) - системи підбору фарби і лакофарбові матеріалу, схвалені всіма провідними автовиробниками.
Економіка фарбування: все враховано!

Фарбувальна камера Spanesi самої останньої моделі оснащена планшетним пультом управління, в пам'яті якого зберігаються всі цикли роботи камери. Він розраховує і показує вартість, наприклад, витраченої електроенергії за будь-який проміжок часу. Керівництвом компанії в систему вводиться вартість електроенергії або будь-якого іншого енергоносія, інші параметри. Маляр може самостійно запрограмувати роботу камери або вибрати з збереженого списку програм. На сенсорному терміналі задаються всі параметри температури всередині при фарбуванні і сушінню. Простіше кажучи, це не просто камера для фарбування, а цілісний інтелектуальний комплекс, створений для оптимізації всіх процесів не тільки за якістю, але і за собівартістю робіт.

Всі дані роботи камери по мережі передаються в бухгалтерську програму. Це дозволяє керуючому цехом бачити, скільки витрачено енергоносіїв за робочий цикл і розбити їх вартість на кількість замовлень, які були задіяні в даному циклі. До речі, значна економія електроенергії досягається завдяки инвертору і системі контролю процесу забарвлення, коли підвищена вентиляція автоматично включається тільки при нанесенні лакофарбового матеріалу. Ця система показує, як в ідеалі повинна працювати кузовна станція в сучасних умовах, коли енергоносії складають все більшу частку в собівартості робіт. В'ячеслав Комаров говорить, що власники і директори сервісів, з якими він спілкувався, виявили щиру зацікавленість у впровадженні такої системи.

 
 

Необхідно відзначити, що розміри камери (4,5м х 8м) дозволяють вільно розміститися групі учнів або під час практичних занять одночасно працювати трьом учасникам, не заважаючи один одному. Що стосується навчання на постах підготовки, то тут одночасно можуть проходити практику 6 осіб.

Фарбувальна камера, встановлена в Навчальному центрі, була вперше представлена на виставці «Автомеханіка» у Франкфурті в 2016 році і там же була замовлена. Її тільки поставили на конвеєр, тому даний екземпляр - перша камера цієї моделі.